DESTEKLEYİCİ OKUL
Yenilik ve gelişmelerin kaçınılmaz olduğu bilgi çağında toplumsal sistemlerden olan eğitim sisteminden beklentilerin farklılaşması ve artması gerçeği okulların toplumlara karşı olan sorumluluklarını arttırmaktadır. Bu nedenle günümüz okullarında daha kaliteli ve nitelikli bir eğitim ve öğretim verilmesi, çağa uygun modern insanın yetiştirilmesi görevi öncelikli bir durum halini almaktadır.
Okulların temel amacı öğrenci öğrenmesini arttırmaktır. Okuldaki çalışma koşullarının elverişli, işlevsel bir duruma getirilmesi ve okulların bu temel amacı gerçekleştirebilmesi için önemli ölçüde yapısal ve psikolojik güçlendirmeye ihtiyaç bulunmaktadır. Örgütün niteliği ve etkililiği yapısal düzenlemelerle arttırılmaya çalışılırken sürecin devamı için çalışanların da tam kapasiteyle katılımı ve niteliksel üstünlüklerini ortaya çıkaracak düzenlemelerin yapılması gerekmektedir. Bu bakımdan örgütlerde insan kaynakları niteliğinin en önemli belirleyicilerinden biri örgüt yapısıdır. Yapılan araştırmalar da yapısal olarak güçlendirilen örgütlerin, çalışanların psikolojik güçlenmelerini destekleyici çalışma alanı sunabildikleri, bu sayede de çalışanlarından daha üst düzeyde verim alabildiklerini tespit etmişlerdir.
Okulların yapısal yönleri olarak öğrenme ortamının zenginliği ve çeşitliliği öğrencilerin bilişsel, fiziksel ve duyusal gelişimlerine yönelik olarak tasarlandığında onların okulda geçirecekleri süreleri daha nitelikli, etkili ve verimli kılabilecektir. Diğer taraftan iyi oluşları için de psikolojik yönler olarak her durumda çocuğun üstün yararını gözetecek profesyonel öğrenme topluluğunun yerleştiği okullarda öğrenmeye daha açık olabilecekleri söylenebilir. Bu bağlamda okulumuzda yapılacak çalışmalar her iki yönden ele alınarak çok yönlü, sürdürülebilir ve öğrenci merkezli bir öğrenme ortamı oluşturularak öğrencilerin kendilerini gerçekleştirebilecekleri, ilgilerini ve yeteneklerini keşfedebilmelerine yönelik bir okul tasarımı amaçlanmaktadır. Özetle okulumuzda aşağıda açıklanmaya çalışılan teknik, tasarım, sanatsal ve spor atölyelerinin kurulması öğrencilerimizin kendilerini gerçekleştirebilmelerine olanak sağlayabileceği düşünülmektedir. Bunlara kısaca şöyle değinilebilir.
LEGO TASARIM ATÖLYESİ
Okulumuzda LEGO® öğrenme Sistemi "Sezgisel, kapsayıcı ve son derece uyarlanabilir uygulamalı bir öğrenme sistemi olan LEGO® Öğrenme Sistemi ile STEAM öğrenimi uygulamalı, eğlenceli STEAM öğrenimi için sınırsız olanaklar sunarak öğrencilerin becerilerini geleceğe hazırlar ve onları özgüvenli, yaşam boyu öğrenen bireyler haline getirir, (LEGO)." ve LEGO® Education SPIKE™ Essential, oyunla problem çözme ve hikaye anlatımı yoluyla öğrencilerin STEAM'e ilgisini uyandırarak onları esnek, bağımsız düşünürler olmaya hazırlayan yeni bir ilkokul STEAM çözümüdür (LEGO)." şeklindeki ifade göz önünde bulundurulduğunda okulumuzda bu öğrenme sistemi için gerekli atölyenin oluşturulması amaçlanmaktadır.
AKIL OYUNLARI ATÖLYESİ
Okulumuzda kısmi ve sınırlı olarak uygulanan akıl oyunlarına yönelik öğrencilerin oldukça ilgili ve meraklı oldukları görüldüğünden bu atölyenin kurulması sistemli olarak yürütülmesi gerektiği düşünülmektedir.
BİLİM VE DENEY ATÖLYESİ
Okulumuz 6-11 yaş grubunun oluşturduğu öğrenciler bulunmaktadır. Bu yaş grubu doğaları gereği basit fen deneylerine merak duymaktadırlar. Oluşturacağımız bu atölye ile onların tüm duyularını harekete geçirmelerine olanak sağlanabileceği düşünülmektedir.
YABANCI DİL EDİNME ATÖLYESİ
Yabancı dil edinme atölyemizde öğrencilerimizin yaş özelliklerine uygun ölçüde pratik İngilizce edinmeleri sağlanabilmesi amaçlanmaktadır.
MATEMATİK VE UZAMSAL İLİŞKİLER ATÖLYESİ
Öğrencilerimizin bu atölye aracılığıyla ile örüntü ve şekilleri kavrama, yorumlama ve oluşturabilmelerinin yanı sıra çok boyutlu ve farklı bakış açıları geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
GELENEKSEL EL SANATLARI ATÖLYESİ
Öğrencilerimizin yaş gruplarına uygun minyatür kilim dokuma, ahşap ve görsel sanatları bünyesinde barındıran çeşitli geleneksel el sanatlarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
SPOR ATÖLYELERİ
Öğrencilerin fiziksel gelişimlerini destek olmanın yanı sıra zararlı madde alışkanlarının insan sağlığına ne gibi tehditler ve zaralar oluşturulabileceği ile ilgili sağlıklı bir yaşam ve geleceğe yönelik farkındalık oluşturmaları amaçlanmaktadır.
YARATICI YAZMA ve TİYATRO ATÖLYESİ
Öğrencilerimizin herhangi bir duruma yönelik düşündüklerini, hissettiklerini daha açık ve rahat ifade edebilmeleri, yazı aracılığıyla olduğu kadar tiyatral olarak da yapabilmeleri için onlara fırsat sunma amaçlanmaktadır. Verilen örnek olaylar veya metinlerden yola çıkarak kendilerini ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır.
UZAY BİLİMLERİ ATÖLYESİ
Öğrencilerimizin yaş kategorilerine uyumlu olarak uzay ve güneş sitemi ile ilgili bilgileri edinmelerini sağlamak, yıl içerisinde meydana gelebilecek önemli gök olaylarını keşfetmelerine olanak sağlanması amaçlanmaktadır.
Genel olarak değerlendirildiğinde öğrencilerimiz okulumuzda oluşturulacak bu atölyeler aracılığıyla çok yönlü, sürdürülebilir ve öğrenci merkezli bir öğrenme ortamı oluşturularak öğrencilerin kendilerini gerçekleştirebilecekleri, ilgilerini ve yeteneklerini keşfedebilmelerine yönelik bir okul tasarımı amaçlanmaktadır.